måndag 10 maj 2010

Fetorektier

Det här fungerar bara inte!!!

Blir bara mer å mer lessen över att jag inte lyckas, det är många faktorer som spelar in men den största är att jag inte orkar laga mat utan kolhydrater till mig o ändå lyckas få i min son kolhydrater.
Den andra anledningen är att jag helt enkelt inte har råd, hade det varit bara jag så hade jag kunnat utesluta kolydrater när jag handlar, men nu måste jag ha det hemma för min sons skull och då blir det helt galet dyrt...tyvärr
Funderar på om jag ska lägga ner LCHF o bara tänka på att inte småäta eler äta för stora portioner + motion.

Jag vill verkligen inte vara fet längre, är så less på det. Att jag har en tokigt vältränad o snygg karl hjälper ju inte heller =P skulle så gärna vilja vara lika snygg som han (jag tycker inte att jag är ful på ngt vis, BARA för tjock =))

Läste om nån som myntat utrycket "fatorexia" alltså FETOREXI vilket innebär att man inte ser hur fet man är. Jag tror jag har det, eller jag tror jag hade det iaf. Har alltid liksom sett mig i spegeln och liksom känt "jamen, det är ju inte så farligt, jag är inte så fet som vågen säger" =)
Men nu, när jag har ett hem med världens största spegel i badrummet så är det svårt att inte "råka" se sig på riktigt. Inte poserat utan mitt i en sån rörelse eller vinkel att man får se hur man ser ut på riktigt. grääääääsligt.

Hängmagen, celluliter, bristningar....fettvalkar på ryggen, det är inte snyggt helt enkelt.
Är så svårt att fatta hur mycket man måste ta tag i sitt liv när man inte känner sig fet, jag tror frotfarande att jag är lika liten som jag var när jag var 17år (var väl lite mullig då också men jag tror jag vägde nästan 35kg mindre)

2 kommentarer:

  1. Ge inte upp om du vill ge det en chans. Jag lagar samma mat till alla, skillnaden är att sonen får pasta elle ris till. Ska det vara potatis till kan jag unna mig lite också och ibland även pasta om jag känner för det. Ris äter jag inte. Frukt köper vi hem det sonen gillar, jag äter inget men maken kan göra det.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. DU är så peppande =) tack så mycket för att du läser mina klag =)

    Ja, det är bara det att jag verklgien inte har nån inspiration till att laga mat, vill bara att det ska gå fort o helst vara näringsrikt.

    Fösöker dock att skippa kolhydrater i möjligaste mån (men äter pasta ris osv till maten) men inga frallor eller godis osv...
    Har dessutom upptäckt att när jag äter mycket kolydrater så får jag ganska omgående svampinfektion...så det ärju ännu en anledning till att sluta med det =)

    SvaraRadera