lördag 4 september 2010

Tillbaka igen!

Ja, här är jag igen....det var verkligen längesen sist.
Det har inte hänt mycket på viktfronten, har gått upp/ner några kilo så det är ganska plus/minus/noll.
Det är ju bra iaf att jag inte lagt på mig en massa iaf. Jag har mest insett att jag är fet. Det är lite jobbigt att inse hur man egentligen ser ut.
Jag ser ut som om man tar benen från en barbie och la på en bulldeg ovanpå...not a pretty sight...har också börjat bli pluffsig tycker jag.

Jag och mamma har en liten "tävling", vi ska se vem som kan gå ner 10% i vikt först. Jag vet bara inte hur jag ska hitta energin till att gå ner i vikt. Men jag vill verkligen. Är så less på att se ut såhär. Jag har ett typsikt "åh-hon-är så fin-synd-bara-att-hon-är-så-fet"-utseende.
Jag tycker med andra ord att jag ser rätt bra ut...men ja, synd att jag är så fet.
Känns bara så hopplöst att inte veta riktigt HUR jag ska börja. Jag vill vara med i biggest loser...känns som att man skulle få en bra start till förändring där.

Önskar jag kunde få ett jobb att gå till som var på gångavstånd så man fick röra sig utan att man behövde "tänka" på det.
Det är ju liksom en himla skillnad på att gå 3km till jobbet och att gå 3km ETER jobbet...*suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar